Linia diagnostyczna o dmc do i powyżej 3,5 tony
W skład uniwersalnej linii diagnostycznej wchodzą następujące urządzenia:
- uniwersalne rolkowe stanowisko badania układów hamulcowych ( rolki hamulcowe ) , typ BDE 3504
- miernik nacisku na pedał hamulca, tablica diodowo-zegarowa, komputer
- uniwersalna płyta kontroli ustawienia kół jezdnych ( płyta zbieżności ), typ SSP 4000
- stanowisko kontroli amortyzatorów pojazdów o DMC do 3,5 tony (amortyzatory ), typ FWT 2010
- uniwersalny szarpak hydrauliczny, typ GST 4500 ośmio drożny
Uniwersalne urządzenie rolkowe typ BDE 3504 (kontrola hamulców):
- 2 zestawów rolek do pomiaru sił hamowania
- tablicy wskaźnikowej zawierającej zegary pomiarowe, wyświetlacz diodowy oraz zestaw lamp kontrolnych
- sterowniczej szafy przyłączeniowej
- pilota zdalnego sterowania
- opcjonalnie można zastosować zestaw komputerowy ( PC, monitor LCD, drukarka kolor, szafa do zabudowy w/w zestawu)
- pracą urządzenia steruje mikroprocesor lub zestaw PC przy pomocy oprogramowania CARTEC-POL (polskojęzyczne, w środowisku WINDOWS), które umożliwia zmianę języka na niemiecki, co powoduje podanie wyników wg kryteriów niemieckich
Uniwersalna płyta kontroli zbieżności kół jezdnych typ SSP 4000
Jest to płyta pozwalająca określić zbieżność (rozbieżność w mm/m). Teoretycznie wszystkie koła w czasie jazdy pojazdu powinny toczyć się równolegle i prosto w kierunku (ustawienie na zero). Jednak statyczne ustawienie kół (zbieżność) w praktyce wykazuje nieznaczne odchylenie od zera (ze względu na elastyczność wielu elementów zawieszenia). Dlatego też przejazd przez płytę powoduje przesuniecie płyty w bok przez oponę. Im większa odchyłka od prawidłowo ustawionej zbieżności, tym większa wartość odpychania płyt. Urządzenie to może również pracować samodzielnie z własnym wyświetlaczem.
Stanowisko do kontroli amortyzatorów typ FWT 2010E
Urządzenie działa w oparciu o metodę EUSAMA, która polega na wymuszaniu drgań pionowych koła pojazdu w obszarze częstotliwości rezonansowej i rejestracji nacisku dynamicznego koła na podłoże. Miarą stopnia tłumienia drgań/ skuteczności amortyzacji jest stosunek procentowy najmniejszego nacisku dynamicznego do nacisku statycznego koła.
Urządzenie składa się z niezależnych zespołów:
- płyt pomiarowych
- szafy sterowniczej
Instalacja elektryczna urządzenia zabudowana jest w szafie sterowniczej, która podłączona jest zespołem płyt pomiarowych za pomocą wiązek przewodów poprowadzonych w specjalnym kanale. Urządzenie może być sterowane pilotem zdalnego sterowania lub z klawiatury komputera.
Wydruk wyników zawiera:
- nagłówek - nazwę producenta, nazwę urządzenia, nazwę i adres stacji kontroli pojazdów
- datę badania
- dane dotyczące pojazdu i właściciela
- wykres nacisku kół w N w funkcji czasu oraz wyniki pomiaru w %, różnicę procentową pomiędzy lewym i prawym kołem, ocenę wg skali oraz masę całkowitą pojazdu
Uniwersalny szarpak hydrauliczny typ GST 4500 ośmio drożny:
- 2 zespoły płyt badawczych
- szafa sterująca - elektryczna
- zasilacz (agregat) elektro-hydrauliczny
- sterownik przewodowy z latarką